Wieści samorządowe i wyborcze

UM-Łaskarzew-2W zbliżających się wyborach samorządowych w dn. 16 listopada 2014 r. w Łaskarzewie będziemy wybierali między dwoma kandydatami na burmistrza i radnymi z dwóch komitetów wyborczych.
W wymaganym terminie zgłoszony został z Łaskarzewa Komitet Wyborczy Stowarzyszenie „Serbianki” Łaskarzew. Jest to komitet typu wojewódzkiego, czyli może on zgłaszać kandydatów na obszarze całego województwa mazowieckiego. Pełnomocnikiem wyborczym Komitetu jest Janina Dąbrówka, natomiast funkcję pełnomocnika finansowego pełni Teodozja Chaciak. Komitet został zarejestrowany 4 września 2014 r.

Na terenie Łaskarzewa kandydatów na radnych i burmistrza zgłosi również Komitet Wyborczy Prawa i Sprawiedliwości. Komitet ten działa na terenie całego kraju, w związku z tym zarejestrowany został bezpośrednio do Państwowej Komisji Wyborczej w Warszawie.

Swoich kandydatów w Łaskarzewie mogą także zgłaszać inne komitety działające na terenie kraju lub województwa, ale o takich zamiarach w tej chwili nic nie wiadomo.

Od momentu przyjęcia zawiadomienia przez PKW komitety wyborcze mogą prowadzić kampanię wyborczą oraz rozpocząć zbieranie podpisów poparcia pod listami. Kandydaci na stanowiska radnych i burmistrza w Łaskarzewie mogą być zgłaszani do PKW odpowiednio do dnia 7 października 2014 r. (radni) oraz 17 października 2014 r. (burmistrz).

Wybory uzupełniające do Senatu RP

W niedzielę 7 września głosowaliśmy w Łaskarzewie w wyborach uzupełniających do Senatu (w związku ze śmiercią senatora H. Górskiego). W całym okręgu wyborczym nr 47 frekwencja wyniosła 6,62%, wybory wygrał – podobnie jak w pozostałych okręgach, w którym były przeprowadzane wybory uzupełniające – przedstawiciel Prawa i Sprawiedliwości. Maria Koc z PiS uzyskała 58,35% głosów, i to ona będzie senatorem, drugi był Dariusz Jaszczuk z PO (28,8% głosów) a trzeci Krzysztof Bosak (Ruch Narodowy, 6,42%). Pozostali kandydaci otrzymali poniżej 4% głosów.

W Łaskarzewie frekwencja wyniosła 4,16%, oddano zaledwie 163 głosy, z tego 106 padło na Marię Koc (D. Jaszczuk – 24 głosy, trzeci K. Bosak – 22 głosy). Wyraźnie widać, że wybory te nie spotkały się z zainteresowaniem mieszkańców miasta. Osoby głosujące, z którymi rozmawiałem przed siedzibą Komisji Wyborczej wskazywały, że na terenie Łaskarzewa praktycznie nie było widać żadnej kampanii wyborczej, wiele osób nie wiedziało o wyborach a oni sami dowiedzieli się przypadkiem lub w ostatniej chwili.

Wojewoda wygasił mandat radnego Jana Sierańskiego

Po prawie 15 miesiącach od uprawomocnienia się wyroku sądowego, rozstrzygnięciem nadzorczym wojewoda mazowiecki wygasił mandat radnego Jana Sierańskiego. Informację tę należy potraktować jako ciekawostkę, z uwagi bowiem na zbliżający się koniec kadencji, wygaszenie mandatu radnego najprawdopodobniej nie będzie miało praktycznego znaczenia dla funkcjonowania Rady Miasta. A wyborów uzupełniających – jeśli jest mniej niż 6 miesięcy do końca kadencji – nie przeprowadza się.

Opracowanie: Eryk Laskowski

[al2fb_like_button]

Tagi:

27 komentarzy do “Wieści samorządowe i wyborcze”

  1. Laskarzewiak napisał(a):
    11 września 2014 godz. 00:15

    Mówiąc szczerze to moze i nie była by nasza burmistrz najgorsza ale jak ona traktuje ludzi !! Jak śmieci

  2. BurmistrzowA napisał(a):
    11 września 2014 godz. 00:17

    Niech władza bedzie gorsza ale z szacunkiem do ludzi !!

  3. E a m napisał(a):
    11 września 2014 godz. 00:23

    Jestem nauczycielem i wiem jak potraktowała nasza koleżankę od ktorej jest młodsza o 25 lat . A za co ? Za to ze powiedziała prawdę na zebraniu

  4. Ludzie ludzie napisał(a):
    11 września 2014 godz. 00:25

    Przyjrzyjcie na oczy !!! Ona zamydli wszystkim oczy, nie dajcie sie, to kawał perfidnego i tu bym powiedział co o niej mysle .

  5. dziwak napisał(a):
    11 września 2014 godz. 10:10

    brawo))) dalej uzywajcie sobie… moze wam troche cisnienie zejdzie i bedziecie milsi dla wlasnego otoczenia))) jak juz wyzyjecie sie na kims anonimowo i nie mowiac prosto w oczy…no pewnie zla niedobra i jasna cholera…… inteligentna)))) zal… smutek.. zal mi was bardzo… waszej nienawisci, zlosliwosci… w sumie przestane w ogole tu zagladac na nasze sprawy… i pisac bo to jest nazwalabym miejsce taka 'sciana plucia’ bez sensu… zegnam ta gazete
    i tak bardzo wspolczuje Pani burmistrz…

  6. a-z napisał(a):
    11 września 2014 godz. 20:42

    te kretyńskie wpisy są napisane pewnie przez jedną osobę… żenua…

  7. rydler napisał(a):
    11 września 2014 godz. 22:14

    Czy Pan Eryk może napisać kto kandyduje?

  8. optimist napisał(a):
    15 września 2014 godz. 23:58

    Swoj stosunek do ludzi p.burmistrz na pewno musi przemyslec i poprawic.Musi opanować swoj ognisty temperament ,przeciez powinna dawac nam przyklad:)Mysle ze jest to do przebaczenia patrzac na dotychczasowe efekty pracy. Pracy trudnej i niewdziecznej jak sie okazuje,wywołujacej tyle przerożnych emocji i opini na jej temat . Myslę ze dotychczas spelnila moje ekonomiczne oczekiwania wobec sytułacji urzedu i miasta jakie zastała po objeciu stanowiska burmistrza .Bylo cięzko i narazie bedzie, ale na moj rozum zrobila milowy krok w ustabilizowaniu sytułacji finansowej urzedu i obowiazkow mieszkancow wynikajacych z zamieszkania w naszym miescie wobec niego!!!Brawo! I proszę logicznie pomyslec czy to wszystko co dotychczas zostalo w Łaskarzewie zrobione byłoby mozliwe, gdyby nie wklad wlasny miasta w inwestycje podparte oczywiscie kredytami ,ktore sie splacaja???Gdyby nie wklad wlasny ciezko wypracowany, kto dalby nam dofinansowania do inwestycji..?kiedy nazbieralibysmy tyle pieniedzy zeby wykonac to co juz jest zrobione????Ktos pisze lekką reką ..”drogi robi bo zblizaja sie wybory”a z czego mialaby dolozyc na poczatku swojej kadencji,jak urzedowa kasa swiecila pustkami,miala w dnie dziure i widmo komornika nad soba?łatwiej było robić male inwestycje i nprawiać sytulację ,zeby dzisiaj moc zrobic duze.Mysle ze naprawde idzie ku dobremu…a male podtkniecia zawsze gdzies sie pojawia ..nie tylko w miescie Łaskarzew.

  9. eryk napisał(a):
    16 września 2014 godz. 11:04

    @rydler
    Na dzień dzisiejszy wygląda na to, że kandydatami będą:
    Lidia Sopel-Sereja (z Komitetu „Serbianki”) – aktualny burmistrz,
    Anna Laskowska (z Komitetu PiS) – radna.

    Teoretycznie jest możliwe, że wystartuje także osoba np. z Komitetu Wspólnota Powiatowa lub innego o zasięgu wojewódzkim lub krajowym, ale wydaje się, że nikogo takiego nie ma.
    Pozdrawiam, Naczelny

  10. rydler napisał(a):
    16 września 2014 godz. 22:44

    Dzięki Panie Eryku

  11. D.Z. napisał(a):
    17 września 2014 godz. 11:06

    @optimist
    Drogi optimist, moje zdanie na temat burmistrza jest zupełnie inne. Wydaje mi się, że cztery lata to wystarczająco dużo czasu, żeby zauważyć że pani Lidia jest zupełnie „niereformowalna” jeśli chodzi o współpracę z ludźmi. Kadencja od początku zaczęła się źle (przepychanki w „Promniku”, odwołanie przewodniczącej RM B. Kozikowskiej, potem hece z wzywaniem Policji do Dwójki itd.), potem było tak samo źle (proszę sobie chociażby przypomnieć, co się działo z p. Banaszek). Nie sądzę, żeby to się kiedyś miało zmienić, ona po prostu nie nadaje się na to stanowisko.
    Natomiast jej działania i „osiągnięcia” w zarządzaniu miastem dodatkowo dyskwalifikują tę osobę. Oczywiście w porównaniu np. z czasami Larkiewicza każdy inny burmistrz wypadnie dobrze. Ale porównajmy się chociażby z Gminą Łaskarzew, Garwolinem i inną „okolicą”. Wypadamy fatalnie – miasto jest na szarym końcu w liczbie inwestycji infrastrukturalnych i pozyskiwaniu środków unijnych (proszę wymienić chociaż jeden zrealizowany za przynajmniej 100 tys. zł projekt ze środków unijnych w Łaskarzewie???). Co takiego osiągnęliśmy? Zaprzepaszczone 2 mln zł. z PROW i przez to niezrobiona kanalizacja. Kompletnie nieudana dzierżawa wod-kan i sprawa sądowa o 3,2 mln zł z Elmarem. A pożyczki powinny iść przede wszystkim na wkład własny do projektów unijnych. A u nas co? – drogi na Działkach (a wcześniej ul. Chopina) w całości zrobione ze środków własnych i kredytu. „Jakoś” okoliczne gminy sobie lepiej radzą, a przecież potencjał mamy podobny.
    W zasadzie jedyny, dobrze przeprowadzony od początku do końca, projekt to „Orlik”. Remont „Bajki” też jest w porządku bo Miasto zrobiło go z pozyskanych środków (ale sama jakość remontu woła o pomstę do nieba!!!). Ale reszta? Proszę się zastanowić, co byłoby lepiej zrobić – dwie termomodernizacje szkół za 1 mln zł, czy za ten sam 1 mln zł (oraz 2 mln zł dofinansowania z PROW) kanalizację wartą 3 mln złotych. Chyba rachunek jest prosty… ale p. burmistrz zrobiła jednak termomodernizacje…
    Docenić na pewno trzeba mistrzostwo p. Lidii w propagandzie i budowie wizerunku. Naprawdę trzeba mieć dużo tupetu, żeby podczas dożynek pochwalić się stacją uzdatniania wody, którą rzekomo „zbudowaliśmy”. Przecież nie wiemy, jak się zakończy ten cały „pasztet” z Elmarem. Może to nas, jak miasto, słono kosztować. Myślę, że sprawa jest celowo „”zamiatana pod dywan”, żeby przed wyborami nic nie wypłynęło na światło dzienne. Pomysłowe jest również to, że p. burmistrz zrobiła to, co „widoczne”, czyli remonty budynków publicznych. Skąd ludzie mają wiedzieć, że korzystniej byłoby zrobić inne rzeczy, albo o tym że zaprzepaszczono fundusze unijne? Tego już „nie widać”… i potem krąży slogan „ale przecież coś się u nas robi”… szkoda tylko, że nie to, co powinno i nie w takiej ilości, na jaką zasługujemy…

  12. a-z napisał(a):
    17 września 2014 godz. 12:11

    D.Z.
    zioniesz jadem i nienawiścią… na niewiele Ci to przyjdzie… ludzie widzą, że jest lepiej niż było i będą chcieli, żeby to było kontynuowane… a wybory tuż tuż…

  13. Vire napisał(a):
    17 września 2014 godz. 14:48

    @D.Z.

    Drogi kolego/koleżanko, nie zaprzeczysz jednak że osobom, których wcale nie interesuje polityka żyje się ciut lepiej niż jeszcze dajmy na to 5 lat temu?

  14. Gracz napisał(a):
    17 września 2014 godz. 22:43

    Na dzisiejszej uroczystości zauważyłem zaokrąglony brzuszek pani burmistrz czyżby spodziewała się potomstwa ? A Eryk pisze że startuje w wyborach na stanowisko włodarza naszego miasteczka.Pani Lidko czy warto narażać dobro macierzyństwa i wychowania potomka ?

  15. optimist napisał(a):
    18 września 2014 godz. 19:25

    Dziekuję za naswietlenie sprawy.To wszystko w wiekszym czy mniejszym stopniu wiem.Wiem też ze jestesmy tylko ludzmi i popełniamy błedy ale jakie nie podjęto by decyzje to mogą komuś się nie spodobać .Tak naprawde NIKT nie wiedział w dniu objecia stanowiska włodarza przez p.Sopel jak powinien wygladać plan ratunkowy dla miasta Łaskarzew.Były tylko programy przedwyborcze,ktore ciezko było wprowadzać w zycie patrząc na sytulacje miasta.To co dzisiaj mamy powstało z” ruin”zaryzykuje i powiem z nicoscii.Nadal uwazam że” wspólnie”,moze nie wszyscy sie pod tym podpisza zrobiliscie duzo w radzie.I MIMO WSZYSTKO nie zmieniałabym narazie włodarza na innego.

  16. optimist napisał(a):
    18 września 2014 godz. 19:37

    Wszystkie zarzucane pani Sopel -Serei złe zachowania (nie bylam swiadkiem) mam nadzieje sie poprawia ,bo kto jak nie władza ma nam dawać przyklad jak się szanować,uczciwie pracować i pomagać innym 🙂

  17. Julia napisał(a):
    18 września 2014 godz. 22:39

    Do D.Z.
    W jednym się zgadzam z tobą szanowny D.Z. Pani Burmistrz jak to ładnie ująłeś jest „zupełnie niereformowalna” jeśli chodzi o współpracę i tutaj uściślę z pewnymi ludźmi. Bo trudno nawiązać współpracę z kimś kto jest przeciwko każdemu budżetowi, każdym zmianom w budżecie i prawie każdej inwestycji. Nie potrafiła przekonać pani Laskowskiej by zagłosowała za termomodernizacją ZS nr 2 ani reszty opozycji by głosowali za przyjęciem do budżetu pieniędzy pozyskanych z rezerwy ogólnej budżetu państwa. Oczywiście, że kadencja rozpoczęła się źle. Prawie milion złotych na wydatkach bieżących do zapłacenia, decyzja Sanepidu o zamknięciu wodociągu miejskiego i rozstawienie beczkowozów na rynku, puste konta urzędu i brak chęci opozycji do uchwalenia budżetu to raczej nic przyjemnego. To, że domagała się rozliczenia przez klub pieniędzy z dotacji która jest z moich podatków to chyba też nie ujma. I zastanawiam się drogi D.Z. od kiedy to burmistrz ma możliwość głosowania w RM by móc odwołać przewodniczącą. Przecież do tego potrzebna jest bezwzględna większość w Radzie.
    Jeśli D.Z. uważasz, że dyrektor może wynajmować pomieszczenia szkolne i brać za to pieniądze do prywatnej kieszeni i jest to przez ciebie pochwalane to trudno się dziwić twojej niechęci do pani Lidii, że zrobiła z tym porządek. Prawie 600 tyś o których kierownik przychodni „zapomniała” poinformować w sprawozdaniu twierdząc, że urząd ma płacić za media ośrodka to również pewnie według ciebie wada pani burmistrz. Prezentujesz ciekawą filozofię D.Z. Urząd ma płacić za wszystko i wszędzie i nawet nie może zapytać na co wydawane są pieniądze. Ciekawy sposób myślenia.
    Nie sądzę, żeby to się kiedyś miało zmienić, ona po prostu nie nadaje się na to stanowisko.
    Co chcesz porównać z Gminą Łaskarzew? Tam pracowano szereg kadencji a tutaj wymagasz nadrobienia tego wszystkiego w jedną kiedy pieniądze unijne się prawie skończyły? Pozyskano prawie 4 miliony złotych ale tego raczej nie przyjmiesz do wiadomości. Projekt kanalizacji zaprzepaściła opozycja podobnie jak to, że dzięki tym „obrońcom miasta” mamy dziś sprawę w sądzie. Ul. Chopina została w 50% dofinansowana środkami z zewnątrz, podobnie jak ul. Klonowa. Na termomodernizację ZS nr 2 również pozyskano część pieniędzy z zewnątrz, tak jak i na halę, place zabaw, na „Bajkę” 95%, świetlice w szkołach, zajęcia dodatkowe dla dzieci itd. D.Z albo kłamiesz świadomie albo nie posiadasz informacji a zabierasz głos.„Docenić na pewno trzeba mistrzostwo p. Lidii” – i tutaj się z tobą zgadzam D.Z. Masz absolutną rację  Jak sprawa z Elmarem się zakończy to będziesz wyrokował a teraz gdyby nie było tej stacji to chodzili byśmy na rynek po wodę do picia i umycia się. Choć trochę spaceru może i czasem by dobrze zrobiło. „Pomysłowe jest również to, że p. burmistrz zrobiła to, co „widoczne”, czyli remonty budynków publicznych”. Różnica polega na tym, że to nie pomysłowe tylko było konieczne. W jakim stanie były budynki publiczne wie każdy ten kto bywał w szkołach, przedszkolu „Bajce”. Ale może masz rację. Po co wymienić dach w przedszkolu, ocieplać szkoły. Niech dzieci siedzą w kurtkach na lekcjach, w przedszkolu grzyb i wilgoć wdychają dzieci. Najważniejsze byś to ty drogi D.Z. ustalił kolejność. 16 listopada mieszkańcy ocenią w pełni świadomie to co zostało zrobione w tej kadencji, rozliczą z niepowodzeń i dokonają wyboru. Takiego jaki uznają za stosowne, a zgodnie z ideą demokracji spróbuj to zaakceptować….
    I tak pewnie nie zostanie to opublikowane:)

  18. optimist napisał(a):
    19 września 2014 godz. 20:23

    Dziekuję p.Julio.Zawsze brakowalo mi argumentow,zeby wyrazić ze p.Sopel-Sereja nie jest złym burmistrzem a sploty wydarzeń spowodowały i dały pożywkę do krytyki innym,nie koniecznie zadowolonym z zaprowadzonego porzadku.

  19. OLDBOY napisał(a):
    19 września 2014 godz. 22:39

    Szanowna Julio! Z ciekawości chcę zapytać jak u ciebie z matematyką bo mi się coś nie zgadza .Ile osób jest w tej opozycji ,bo z tego co piszesz cyt. projekt kanalizacji zaprzepaściła opozycja czyli opozycja ma większość .Widzę ,że jesteś bardzo dobrze poinformowana ale tylko jednostronnie .Twoja gwiazda złożyła kilka doniesień do prokuratyry -ba ! odbyło się kilka spraw i nikt nie został ukarany .Zeby było śmieszniej to proponuję dowiedzieć sie jaki był wynik sprawy p.Pytel kotra miasto reprezentowane przez twoją gwiazdę.Jeżeli zaś chodzi o halę sportową to jak pamiętam z kampanii wyborczej cztery lata temu Lary chwalił się że pozyskał pieniądze na remont tej hali czyli następne kłamstwo a można tobyło sprawdzić.

  20. D.Z. napisał(a):
    19 września 2014 godz. 23:10

    @Julia
    Przepraszam, ale Twoje argumenty zupełnie mnie nie przekonują, zwłaszcza, że duża część z nich to naciąganie faktów pod własną tezę albo zwykła demagogia (żeby nie powiedzieć, że kłamstwa).
    Nie było żadnej decyzji Sanepidu o zamknięciu wodociągu miejskiego i „rozstawieniu beczkowozów na rynku”, jak to zostało zabawnie ujęte. Proponuje zapoznać się z faktami. SANEPID od kilku lat poprzedzających tę kadencję naciskał na miasto w sprawie jakości wody, a tuż na początku 2011 r. dał kolejny rok na załatwienie sprawy. Po co straszyć ludzi nieprawdziwymi informacjami? Nie było żadnego „zagrożenia beczkowozami” i „przymusu” w sprawie dzierżawy, a czasu na normalne załatwienie sprawy było wystarczająco dużo.
    To pani burmistrz, jako jedno ze swoich pierwszych działań na początku kadencji, złożyła projekt uchwały o BEZPRZETARGOWE wydzierżawienia wodociągów i kanalizacji na okres 15 lat! Bez analizy ekonomicznej, próby innych rozwiązań, dyskusji z Radą Miasta… Jak można pozytywnie oceniać intencje osoby, która w taki sposób składa wniosek do Rady Miasta?
    Naprawdę, proszę nie „bronić” dzierżawy bo to było działanie nieuzasadnione i w oczywisty sposób szkodliwe dla miasta, jak zresztą pokazały późniejsze wydarzenia. I proszę nie pisać nieprawdy w sprawie przyczyn fiaska z dzierżawą: to nie radni złożyli wniosek o podwyżkę cen wody i ścieków, tylko p. burmistrz (mimo, że obowiązywały ceny ustalone podczas przetargu) i to ona „walczyła jak lew” żeby przeforsować podwyżkę, organizując sesje nadzwyczajne i strasząc radnych wojewodą. Było to działanie wątpliwe prawnie i ewidentnie na korzyść firmy ELMAR.

    „od kiedy to burmistrz ma możliwość głosowania w RM by móc odwołać przewodniczącą” – wniosek o odwołanie B. Kozikowskiej złożyli i potem przegłosowali radni z najbliższego kręgu p. burmistrz. Chyba oczywiste jest, kto był inspiratorem tych działań…

    W sprawie dyrektora Szkoły nr 2 i Kierownika SPZOZ powiem tyle: to p. Hryszkiewicz wygrała sprawę z Miastem (czyli burmistrzem, który go reprezentuje) o niezgodne z prawem zwolnienie ze stanowiska, a Prokuratura oddaliła również doniesienie burmistrza przeciwko p. Banaszek o rzekome ukrywanie środków na „tajemniczym koncie”. Dla mnie jasne jest więc, kto tu łamał prawo i kto chciał nadużyć swojego stanowiska…

    W sprawach personalnych dodam jeszcze, że „jakimś dziwnym trafem” żadne ze stanowisk w jednostkach podlegających Miastu nie zostało obsadzone przez osobę wybraną w konkursie lecz drogą decyzji burmistrza (a to nie było chętnych, a to jakieś przeszkody formalne „wyeliminowały” kandydatów itd…). To trochę dziwnie, nieprawdaż?

    „Co chcesz porównać z Gminą Łaskarzew? Tam pracowano szereg kadencji a tutaj wymagasz nadrobienia tego wszystkiego w jedną…” – nie, mnie zupełnie nie chodzi o to, co się działo w Gminie kiedyś, tylko o to, że Gmina w tej kadencji zbudowała kolejne odcinki wodociągów za pieniądze unijne, a nasza p. burmistrz ani jednego metra. Dwa miliony zł przeszły nam „koło nosa”… i tyle. Dla mnie to wystarczający argument, żeby nie głosować na p. Sopel-Sereję.

  21. rydler napisał(a):
    20 września 2014 godz. 08:59

    Możemy 16 listopada wybrać tylko burmistrza? Zarówno w tej jak i poprzednich kadencjach zasługi i porażki to sprawa burmistrz. Po co nam radni? Troszkę złotówek zostanie w budżecie.

  22. nie zalezny napisał(a):
    20 września 2014 godz. 11:42

    Jezeli ktos chce pokazac „osiagniecia” Miasta w ostatnich latach,prosze zeby najpierw zapoznal sie z mozliwosciami jakie zostaly stworzone dzieki dotacjom unijnym.Trzeba bylo tylko wiecej zaangazowania w powazniejsze sprawy a nie rozdrabnianie juz maluczkich.Proponuje zapoznac sie z osiagnieciami tej kadencji w okolicznych miastach i wsiach.Zobaczymy obraz Laskarzewa w dalekim cieniu.Brud od Rynku przez wszystkie ulice,dolki,zapadniecia jezdni.Chodniki a i jezdnie/pomiedzy kraweznikiem a jezdnia/zarosniete,zakrzaczone,stwarzaja niebezpieczenstwo komunikacyjne.Oznakowanie ulic-jak za krola cwieczka.Mozna wymieniac tych” pozytywow” w nieskonczonosc.Wiec pytam,czym tu sie chwalic?

  23. luzak napisał(a):
    20 września 2014 godz. 17:04

    Po wyborach 16 listopada Łaskarzew zostanie zaorany.
    Cały.
    Posieje się trawę i bedzie ładnie.
    Nawet bardzo.
    Po co jakieś tam wodociągi i kanalizacja …
    A co z ludżmi?

    Ludzie tylko przeszkadzają w sprawowaniu władzy.

    Powstanie doskonały teren pod pole golfowe, a mieszkańcy Łaskarzewa będą mogli nosić kije za zawodnikami i podawać piłeczki, dojeżdżając z okolicznych obozowisk w okolicznych lasach.

    No bo wszystko zostanie zaorane.

    I o taką wizję zaoranego obszaru miasta Łaskarzew (za wyjątkiem Kościoła-oczywiscie) – powinniśmy walczyć w najbliższych wyborach.
    Amen.

  24. CIEKAWY:) napisał(a):
    22 września 2014 godz. 11:04

    Drogie Serbianki,
    wiem, że to czytacie, a na pewno czyta to pani przewodnicząca Serbianek i pani Sopel.

    CHCIAŁBYM prosić o sprawozdanie z dokładnymi przychodami wynikających z Waszych przychodów z zasiadania w Radzie Miasta i przekazywaniem ich na cele społeczne. Ile otrzymałyście z miasta przez te 4 lata, a ile oddałyście na cele społeczne?

    Mam prawo o to prosić bo głosowałem na jedną z Was, a Wy mi to obiecywałyście w swojej kampanii. Mam nadzieję, że nie zapomniały o tym Drogie Panie przez te 4 lata.

    Dokładne sprawozdanie pozwoli wielu osobą podjąć bardziej świadomą decyzję w listopadowych wyborach.

    Z tego co wiem to z listy Serbianek w RM zasiada Pani

    Dabrówka Janina

    Seremak Małgorzata (tu nie jestem pewien)

    Wachnicka Kamila

    Myślę, że taka piękna idea zasługuje na oddzielny artykuł. Bardzo proszę redaktora o napisanie takiego artykuły, przeprowadzenie wywiadów z Paniami i podanie przez Drogie Panie konkretnych danych. Może w przyszłych wyborach więcej osób zadeklaruje i będzie realizowało takie piękne cele. Idea warta naśladowania

    Pozdrawiam serdecznie,
    ciekawy

  25. Danek napisał(a):
    22 września 2014 godz. 15:55

    Ach te obiecanki,Tylko,ze pozniej trzeba sie podporzadkowac poleceniom „zwierzchnika”.Obiecanek blo wiele,kazda/y/ z radnych w kampani przedwyborczej obiecywal dla swojego rejonu wiele.Dostalismy zapewnienie/tez po wyborach/,ze decyzje beda konsultowane ze spoleczenstwem,ze beda czeste spotkania polaczone ze sprawozdawczoscia z dzialalnosci i td.Jak bylo-wszyscy wiemy.Czy ktos z wyborcow wie o swoim”wybrancu”co robil przez okres kadencji.Jak uczestniczyl w pracy Rady,ile wniosl projektow,zglosil wnioskow itd.CISZA.Prze/p/…siedziec w krzesle w czasie sesji i byc maszynka do glosowania to nie jest zadanie dla radnego.Gdy inne miejscowosci zrobily duzy krok rozwoju,my zostalismy i drepczemy w miejscu.Czy takich ludzi nam potrzeba w samorzadzie?

  26. Aneta Wójcik napisał(a):
    23 września 2014 godz. 19:07

    Rozporządzając własnymi dochodami nie trzeba podporządkowywać się „poleceniom zwierzchnika”, prawda?
    A skoro padły słowa – plany – obietnice (przedwyborcze) to teraz warto wykazać się ich realizacją.
    Popieram głos P. Ciekawego i P. Danka.
    Ps. Jak dobrze pamiętam czytałam kiedyś na łamach NS o tym, że Pani Kamila Wachnicka przekazała diety (2?) na cele społeczne. O innych nic mi nie wiadomo a chętnie bym się dowiedziała.
    Pozdrawiam, Aneta Wójcik

  27. CIEKAWY:) napisał(a):
    23 września 2014 godz. 20:39

    Ja bardzo proszę Drogie Panie o konkretne tabele z informacją o przychodach i przekazanych środkach (konkrety).

    Proszę się nie krępować i nie być skromnym tylko pisać.

    Panią Sopel również zachęcam do spojrzenia na swoje obietnice przedwyborcze i przekazanie ile rzeczy udało się dokonać, a z iloma jeszcze trzeba będzie poczekać.

    Serdeczności,
    Ciekawy:)

Jakość powietrza

Kalendarz

wrzesień 2014
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Archiwum artykułów