Sprawa „wody” – to jeszcze nie koniec!

Sesja Nadzwyczajna 27-04-2012Nie zdążyliśmy jeszcze zamieścić relacji z wczorajszej sesji Rady Miasta, gdy dotarła do nas informacja, że w piątek, 27 kwietnia o godz. 1200 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta odbędzie się kolejna, nadzwyczajna tym razem sesja, zwołana na wniosek Burmistrza Łaskarzewa.

Sesja dotyczyć będzie podjęcia uchwały w sprawie uchwalenia cen i stawek za wodę i ścieki. Jest to ta sama propozycja, którą radni głosowali na środowej sesji (a która nie została przyjęta). Ponadto, ma być głosowany wniosek o przesunięcie budżetowe, niezbędny do dopłat do ścieków dla firmy „ELMAR”.

Do wnioski dołączone też było „uzasadnienie prawne” uchwały. Wziąłem ten termin w cudzysłów, ponieważ to „uzasadnienie” to po prostu przepisane fragmenty artykułu z czasopisma „Wodociągi i kanalizacja” Numer 12/2007 (46). Pełną treść artykułu można znaleźć tutaj: http://archiwum.komunalny.home.pl/archiwum/index.php?mod=tekst&id=7974.

Dygresja: prawdę mówiąc, nie znalazłem w tym artykule argumentów za tym, że art. 24a Ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę może być stosowany w sytuacji, która ma miejsce w Łaskarzewie. W szczególności chodzi o to, że ten artykuł ustawy ma zastosowanie tylko, gdy ustalamy nowe stawki na 14 dni przed rozpoczęciem działalności przedsiębiorstwa i to tylko wtedy, gdy przedsiębiorstwo rozpoczyna nowy jej rodzaj – a nie jedynie rozszerza obszar działania).

Wniosek w postaci dokumentu PDF można znaleźć tutaj: Sesja Nadzwyczajna – wniosek.

Opracował: Naczelny

[al2fb_like_button]

Tagi:

48 komentarzy do “Sprawa „wody” – to jeszcze nie koniec!”

  1. leon napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 18:10

    W takim razie zobaczymy jutro czy radni mają w głowie rozum czy tylko sieczkę!!!!! W radzie zasiadają ludzie, którzy zostali wybrani, aby reprezentować interesy miasta a nie szkodzić miastu i mieszkańcom. Jak dopuścili do tego, że sytucja jest teraz taka a nie inna to niech teraz stają na głowie żeby ją odwrócić. Pytanie moje jest takie- skąd Pani Burmistrz weźmie pieniądze na dopłatę co miesiąc do wody? Przecież oddała wodę w dzierżawę bo miasta nie było stać na zainwestowanie w poprawę jakości wody? Mieliśmy pić czystą wodę i czerpać z tego tylko korzyści, a tu się okazuje że ma dopłacać. Przekonywała nas wszystkich, że jest to najbardziej korzystne dla nas wyjście a stawki nie wzrosną tak drastycznie i na pewno nie w takim krótkim czasie. WSZSYSKO TO BYŁO WIELKĄ ŚCIEMĄ A TERAZ ZAMIAST NEGOCJOWAĆ Z ELMAREM DOGODNE DLA MIASTA WARUNKI TO ZDAJE SIĘ ŻE ROBI WSZYSTKO ABY DOGODZIĆ FIRMIE Z PIASECZNA. TYLKO JAKI MA W TYM CEL?????????

  2. SATIRICUS napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 18:37

    „Darmozjadów i matołów banda!” to cytat z Misia, nadal aktulany z Łaskarzewie.

  3. ola napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 19:23

    czemu burmistrz jest taka agresywna w swych działaniach? i czemu tak szybko podejmuje decyzje ? mam wrażenia ,że chodzi o to żeby ludzie nie zdążyli się zorganizować i naradzić .Zastraszyła co poniektórych ,którzy jej się sprzeciwili i wstrzymali, a jutro na hama będzie forsować swoje stawki podkreślam swoje bo to ona wszystkim trzęsie

  4. lokalny napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 19:40

    Nie ma co ulegać emocjom.
    Radni powinni zażądać rozliczeń od ELMARU, skoro reprezentują mieszkańców. Wezwano MIASTO, bo tak NAZWAŁ w swoim wezwaniu własciciel ELMARU swoich KLIENTÓW.
    Już sam TON tego dokumentu każe zerwać z Firmą umowę, bo jest to TON SZANTAŻU!
    Czy statut miasta zezwala na zwołanie Sesji w ciągu 2 dni od poprzedniej?
    Nie zaszły na niej przecież żadne nieprawidłowości.

    Na co Pan Marczyński wydał milion złotych od września 2011 zł?
    Faktury i rachunki muszą być przedłożone, jak w każdym biznesie, a zawory nie są chyba ze złota?

    Chociaż ja na miejscu właściciela ELMARU takie próbowałbym zakładać. Wiadomo że im wyższe koszty elementów i podzespołów, tym i robocizna może być większa i tzw, koszty STAŁE oraz zakładowe …
    Istnieje pojęcie KOSZTÓW UZASADNIONYCH, ale to będzie potrzebne w sądzie lub Samorządowym Kolegium Odwoławczym.
    Może też wkroczyć RIO do sprawdzenie zasadności poniesionych nakładów.
    RIO to Regionalna Izba Obrachunkowa.
    Na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej niezbędne dane muszą być jutro przedstawione mieszkańcom.
    Trzeba tylko złozyć wniosek na pismie.

    A do tego SPRAWDZENIA faktur i rachunków nie trzeba emocji tylko dobry wzrok.
    Do tego NIEZBĘDNE jest przedstawienie przez MIASTO wyliczenia zużycia wody i odprowadzanych ścieków za 2011 rok, jako odniesienie do kalkulacji nowych stawek.

    Jeśli bez tych wyliczeń radni zgodzą się na nowe stawki, to nawet gdy spór trafi do sądu – to wygra ELMAR.

    Sąd stwierdzi, że przedstawiciele Miasta Łaskarzew, radni – zgodzili się DOBROWOLNIE i zgodnie ze swobodą realizacji umów i trzeba będzie płacić to co uchwali Rada.

    Dlatego WEZWANIE FIRMY ELMAR trzeba odrzucić.

    Nie znamy umowy, nie znamy realnego zużycia w 2011 roku, nie znamy kosztów domniemanych inwestycji firmy ELMAR w wodociągi Łaskarzewa.
    Bez tej wiedzy podejmowanie uchwał w sprawie nowych KSIĘŻYCOWYCH stawek NIE MA SENSU.

    To jest wymóg PRAWNEGO sensownego korzystania ze swoich uprawnień. Nie można podejmować decyzji bez WIEDZY o kosztach. Każdy kto prowadzi jakiś biznes to wie. Tak samo z budową domu. Muszą być rachunki i faktury za to co jest i co ma być wykonane, żeby podejmować racjonalne decyzje.

    Brak RACJONALNOŚCI w decyzjach radnych Sąd rozstrzygnie na korzyść Firmy ELMAR, bo jest swoboda realizacji umów.

    Ja mogę się z kimś umówić, że zapłacę za kilogram piasku 1000 złotych i nikt tego nie może zakwestionować, jeśli to są MOJE PIENIĄDZE, a tu wchodzą w grę pieniądze mieszkańców.
    Tak może być i tu, gdy Rada zgodzi się na proponowane stawki.
    Pozdrawiam wszystkich.
    @strażnika też.
    Nie dajmy sie bezczelnym hucpiarzom i szantażystom.
    Miejmy swój honor.
    Przecież to Łaskarzew jest!
    Dlatego trzeba być na jutrzejszej, nie do końca legalnej Sesji nadzwyczajnej Rady Miasta Łaskarzewa.
    P.S.
    Czy jeśli jutrzejszy wynik głosowania radnych bedzie podobny jak wczorajszy, to czy czeka nas kolejna Nadzwyczajna Sesja?
    Głosowaniwe aż do skutku?

  5. laska123 napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 20:18

    Mam nadzieję, że nikt nie zmieni zdania.Wiem też,że do tego trzeba mieć tzw . ,,jaja”. No cóż przekonamy się.

  6. leon napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 20:26

    Tu chodzi o nas wszystkich i nasze wydatki na długie lata!!! Ci, którzy zagłosują na tak mają według mnie we łbie pustą lukę- czytaj przestrzeń, którą w każdej chwli da się nawet zlasować. Ciekawe tylko czy w życiu prywatnym też podejmują lekką ręką takie mądre decyzje? Gratulacje!!!!!!!! Ja osobiście nie wyszedłbym na ulicę gdybym tak zawiódł mieszkańców. Pozdrawiam

  7. strażnik napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 20:52

    Popieram @lokalnego!
    Nieważne że mnie nie lubi – w tej sprawie popieram Go!
    Już sam fakt zwołania Nadzwyczajnej Sesji jest do podważenia.
    Paragraf 13 statutu podaje ogólne warunki zwołania Sesji.
    Uzasadnienie tego Nadzwyczajnego Posiedzenia jest poniżej i zawiera się do tego, że Firma ELMAR napisał pismo pt. WEZWANIE.
    Skoro Rada odrzuciła proponowany projekt nowych cen, to sprawa się zakończyła i nie ma co do niej wracać, gdyż napisanie pisma nic nie zmienia w stanie faktycznym sprawy.
    Błędów formalnych nie popełniono a Quorum niezbędne do procedowania – było.
    Koniec i kropka.
    Inaczej można głosować do końca świata.
    Jak się Firmie ELMAR nie podoba, to niech odstępuje od umowy.
    W Sądzie będzie musiała udowodnić, że MIAŁA RACJĘ.
    W mojej opinii – nie miała, bo gdyby miała – [przedstawiłaby uczciwe wyliczenia i szacunki.
    Nie uda się udowodnić Firmie ELMAR „niezbędnych kosztów” oraz „koniecznych i niezbędnych modernizacji”, bo nie było Protokołu NIEZALEŻNEGO organu w momencie przyjmowania przez ELMAR wodociągów miejskich!
    Stąd pośpiech w procedowaniu.
    Nie dajmy się zastraszyć.
    Poczytajmy statut Miasta Łaskarzewa.
    Będzie dobrze.
    Nie może dzierżawca majątku wszystkich mieszkańców stawiać takich warunków jak chce!
    Ogon nie może sterować psem!
    I to jeszcze Łaskarzewem!
    Przychylam się do @lokalnego: ludzie, gdzie macie swój HONOR!

  8. mieszkaniec napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 21:12

    Caryca Lucy I wygłosi jutro przemowę w sprawie „wody” nie może cię zabraknąć na sesji….
    Będzie się działo

  9. Ula napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 21:36

    Zwolanie SESJI NADZWYCZAJNEJ w tym samym temacie,w ciagu zaledwie kilku dni,podczas gdy poprzednia Sesja zamknela temat glosowaniem jest NADUZYCIEM WLADZY.Uzasadnienie p.burmistrz jest co najmniej MINECIE SIE Z PRAWDA.Pytam czy nie jest klamstwem swiadomym w celu nagiecia sprawy?W uzasadnieniu napisala”PRZEDSTAWIONE UZASADNIENIE WNIOSKU SPORZADZONO W OPARCIU O UZASADNIONE KOSZTY,JAKIE ZOSTALY PONIESIONE PRZEZ MIASTO LASKARZEW w r.2011″ Tymczasem uzasadnienie kosztow wymienionych w zal. nr.1. brzmi „PLANOWANE KOSZTY w zl.” A wiec PONIESIONE czy PLANOWANE? Z tresci zalacznika wynika wprost ze sa to koszty PLANOWANE.A planowac mozna,szczegolnie w kosztach ze ochocho.Dlaczego p.burmistrz obstawiajac sie pismami/domyslam sie/uzgodnionymi wczesniej-zaraz po sesji z wlascicielem firmy-dzierzawca,straszy mieszkancow -radnych skutkami zerwania umowy przez dzierzawce?Wszystko to wskazuje na lekcewazenie zdania spoleczenstwa.,zapomina jednak ze to spoleczenstwo moze sie odplacic,majac w reku mozliwosc REFERENDUM.Mam jednak nadzieje,ze rozmowy „przekonywujace”z radnymi pozostana malo przekonywujace.Wiekszosc w Radzie ma jednak HONOR i odrobine odpowiedzialnosci powierzonej przez wyborcow.

  10. marta napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 21:45

    „W Łaskarzewie nie będzie nowych inwestycji. W środę radni zdecydowali, że nie podniosą stawek za wodę. Przez to miasto będzie musiało zapłacić karę prawie 2 milionów złotych za zerwanie umowy z firmą obsługującą łaskarzewskie wodociągi.”

    „Projekt Pani Burmistrz zakładał podniesienie cen wody z 2 złotych 40 groszy na 3.23zł. Natomiast za ścieki mieszkańcy mieliby płacić nieco ponad 4 złote.”

    Chyba ktoś komuś o czymś nakłamał?

    http://tvgarwolin.pl/czysty-interes-prosto-z-laskarzewa/

  11. Ula napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 21:49

    Tak naprawde,mysle ze koszty przyszlego referendum w sprawie odwolania, beda nieporownywalnie nizsze/ ok.70 tys/niz wyrzadzone Miastu szkody.

  12. wiS napisał(a):
    26 kwietnia 2012 godz. 22:11

    Podoba mi sie otwarty tekst SATIRICUSa z dn26.04..do wczesniejszego artyk.Wymieniajac z nazwiska tych uleglych radnych,glosujacych wbrew oczekiwaniom spoleczenstwa.Jezeli oni uwazaja demokracje w takim wydaniu-SKORO MNIE WYBRALISCIE toJA TU DECYDUJE i mor…a w kubel to znaczy ze nie zrozumieli swojego zadania.Wyborcy im powierzyli mandat SLUZBY SPOLECZENSTWU a nie decydowania wbrew spoleczenstwu.Kadencja szybko minie,fucha burmistrza sie skonczy i adie.Oni pozostana i napewno beda wytykani przez wiele lat.Moze jednak sie zreflektuja!!!? a my sie jutro o tym przekonamy.

  13. czu wam napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 01:24

    był Lary czups a teraz jest Lola Mróz, tak samo skonczy jak i Lary. Wniosek do sadu o niegospodarnosc!

  14. eryk napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 01:49

    Treść umowy dzierżawy sieci wod-kan przez „ELMAR” można znaleźć pod poniższym odnośnikiem:
    http://www.naszesprawy.info/wp-content/uploads/2012/04/dzierżawa-Elmar.pdf
    Przepraszam za nie najlepszą jakość – nie miałem pod ręką innego egzemplarza tego dokumentu 😉

  15. Marek napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 08:17

    DO RADNYCH. Przewodniczaca zwoluje XVII SESJE na wniosek burmistrza o zwolanie NADZWYCZAJNEJ Sesji.W zawiadomieniu nie jest okreslone ze zwoluje NADZWYCZAJNA SESJE.Natomiat porzadek podany jest jak dla Sesji NADZWYCZAJNEJ,Dlaczego nie ma punktu DYSKUSJA .Czy wybiegiem chce sie zamknac usta radnym i mieszkancom.Po zatwierdzeniu porzadku nie bedzie juz mozlwosci prowadzenia dyskusji,wyjasnien.Pisze to pod UWAGE aby nie pozwolic na MANIPULACJE.

  16. Marek napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 08:19

    Przepraszam XVIII Sesje. Tak czy tak formalnosci zawiodly a manipulacja wisi w powietrzu.

  17. SATIRICUS napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 08:44

    reasumując,

    została podpisana umowa dzierżawy wodociągów, która zakłada, że brak podniesienia opłat za wodę skutkuje karą 2 mln. To jest po prostu szwindel i tyle.
    Cytat z Misia aktualny „„Darmozjadów i matołów banda!” Może niech Serbianki i sportowcy z Promnika płacą te podwyższone opłaty skoro ją wypromowali w Łaskarzewie….

  18. xyz napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 10:05

    ale w tej umowie (z tego co na szybko przeczytałem) nie ma nic na temat kary umownej….zatem stosowane będą ogólne zasady odpowiedzialności kontraktowej z art 471 i nast. KC.
    Ponadto umowa nie jest skonstruowana w taki sposób, aby chronić miasto (ale też nie faworyzuje spółki). Ale czemu się tutaj dziwić, jak w jej treści pisze się o „protokÓlarnym” przekazaniu…
    W każdym razie naprawienie ewentualnej szkody nastąpi po dość długim czasie…

  19. Marek napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 11:00

    XYZ badz czlowiekiem powaznym,/To co napisales to robi prowokator.Gdzie, w ktorym miejscu umowy doczytales sie o karach 2 mil.zl. Ja natomiast pragne zwrocic uwage na paragraf 9 punkt 6.Gdzie sie mowi,ze po rozwiazaniu-wygasnieciu umowy dzierzawca winien przekazac w stanie nie gorszym. CHYBA ZE ZUZYCIE NASTAPILO NA SKUTEK EKSPLOATACJI. Prosze sobie wyobrazic ze ktos eksploatuje,nastepuje zuzycie/to normalne/ale w remontuje tylko na tyle aby utrzymac przez ostatnie lata i ODDAJE w stanie”gradobicia”.Ma uzasadnienie NASTAPILO ZUZYCIE. Przeciez taki punkt umowy /w takim brzmieniu/ nie mial prawa byc wprowadzony.Zawierajac umowe trzeba jednak miec odrobine myslenia i przwidywania.

  20. xyz napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 12:17

    @ Marek
    Może i jestem Twoim zdaniem niepoważny, ale przynajmniej umiem czytać ze zrozumieniem – przecież napisałem wyraźnie, że w tej umowie nie ma nic na temat kary umownej…chyba że odmiennie interpretujemy pojęcie kary umownej (dla jasności, ja mam na myśli karę umowną z art 483 Kc).
    Co do wskazanego przez Ciebie paragrafu 9 ust. 6 umowy trzeba stwierdzić, że przewiduje on łagodniejszą odpowiedzialność dzierżawcy, aniżeli wynika to z Kc. W tym ostatnim bowiem przewidziano, że dzierżawca zobowiązany jest zwrócić przedmiot dzierżawy w stanie niepogorszonym. Tak więc miasto w tym przypadku poszło spółce na rękę…

  21. mieszkaniec napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 13:37

    I co?? Kolejna sesja nic nie pomogła…..

  22. eryk napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 13:42

    Tak, sesja nie pomogła – nie było kworum (radni „opozycyjni” bądź byli nieobecni, bądź wyszli z sali na czas głosowania) – uchwała przepadła.

  23. kasztan napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 15:10

    Brawo,brawo!!! Rozsadek zwycieza! Pani pewnie zawiedziona,ale zapomniala,ez ma do czynienia z ludzmi myslacymi.To nie to samo co owieczki na hali bieszczdzkiej.Strzyc sie nie pozwolimy.

  24. laska123 napisał(a):
    27 kwietnia 2012 godz. 16:14

    Oj…ojejku… ktoś dzisiaj śle ,,ułańskie” jak nic…

  25. leon napisał(a):
    28 kwietnia 2012 godz. 01:06

    Zasnąć nie mogę więc piszę! Startowałem do rady z komitetu Edyta! Do rady nie zostałem wybrany, no cóż- taka była wola mieszkańców! Powiem jedno- moja faworytka nie przeszła bo była za mało agresywna, nie chciała obiecywać gruszek na wierzbie bo jak stwierdziła nie potrafiłaby spojrzeć miaszkańcom w oczy po minionej kadencji lub w jej trakcie.Pewnie na tym straciła! Ale wiem jedno, nigdy nie zdradziłaby swojego miasta, mista w którym mieszka i pewnie mieszkać będzie. Często piszecie O Larym lub Trzskowskim, a ja Wam Kochani chcę przypomnieć- była też Edyta- fajna babeczka, którą naprawdę znam i wiem, że stałaby za nami murem. Pozdrawiam i życzę dobrej nocy!!!!!!!!!!

  26. Roman napisał(a):
    28 kwietnia 2012 godz. 14:59

    Na stronie Promnika jakiś niedouczony filozof „admin” zamieszcza brzydkie, niegodziwe wpisy.

  27. eryk napisał(a):
    28 kwietnia 2012 godz. 16:16

    Pomińmy to milczeniem…

  28. lokalny napisał(a):
    28 kwietnia 2012 godz. 17:22

    to jacyś KIBOLE chyba są.
    Od Kibola do KIBLA blisko, a tematyka jest szambiarska, dlatego takie wpisy tam są.
    Na stronie TV Garwolin są też wpisy dot. sprawy pani burmistrz i ŁĄskarzewa.

  29. SATIRICUS napisał(a):
    28 kwietnia 2012 godz. 19:31

    Widzę, że admin Promnika, reprezentuje taki sam poziom jak burmistrz. gratuluję zwolennikom obu osób.
    PS- czy ten człowiek nie startował w wyborach z listy Larkiewicza?Nie pamiętam czy tych ale w poprzednich? PAmięta ktoś?

  30. Suter napisał(a):
    28 kwietnia 2012 godz. 20:08

    Radze sie nie przejmowac tym”elementem”.Do Rady chyba nie startowal.Z tego co wiem to ten delikwent zabiera zawsze glos,szczegolnie w sprawach,ktore wogole nie rozumie.Jedno co wie napewno to…jak sie nazywa.Reszta to juz powtarzanie i cytowanie kogos wplywowego.

  31. leon napisał(a):
    28 kwietnia 2012 godz. 23:13

    Panie Eryku! Olej Pan gościa, który nie odpowie Panu na pytanie ile to jest 2 razy 4!!!!

  32. marta napisał(a):
    28 kwietnia 2012 godz. 23:15

    admin, admin.. Benek się mówi a nie admin.

  33. SATIRICUS napisał(a):
    29 kwietnia 2012 godz. 09:37

    i jego wzrot i poziom intelektualny, jak widać po jego wpisach, nie jest zbyt duży…

  34. ktosik napisał(a):
    29 kwietnia 2012 godz. 10:18

    tylko jedno spostrzeżenie,
    odkąd pani Burmistrz stała się „bedoczką” mieszkanką „cichego zakontka” ma głęboko w „poważaniu” sprawy Łaskarzewa i mieszkańców

  35. lokalny napisał(a):
    29 kwietnia 2012 godz. 13:44

    @Ktosik, a od kiedy je miała w powazaniu?
    Dla niej burmistrzowanie to praca do wykonania. Nic więcej. Do tego za 10 000 zł /m-c.
    Stąd większe liczenie się z opinią Wielce wpływowego w okolicach Piaseczna Pana Marczyńskiego, niż z opinią np. Serbianek. Były potrzebne do wyborów i teraz – żeby wyszło na Jej rację.
    Po udanej kadencji – wróci do Piaseczna, skąd też nie jest, bo jest aż`z odległego Lubaczoawa.
    Ona robi KARIERĘ, a Łaskarzewacy jej w tym tylko przeszkadzają!
    Gdyby byli tak uprzejmi i sie z Miasta wszyscy (za wyj\atkiem Serbianek) – wyprowadzili, to Jej byłoby o wiele lżej.
    A tak musi się męczyć z jakąś wodą i ściekami.

    Panie Eryku Redaktorze!
    W tej całej sprawie o wodę i ścieki brakuje mi danych za 2011 rok. Ile tego było.
    Już to kiedyś Pan podawał za 2010, przy 1141 użytkownikach.
    Jak te dane wyglądają teraz?
    Przyjmuję do wiadomości, że Elmar PLANUJE mieć własne koszty (w tym płace personelu) w wysokości ok. 1 100 000 zł rocznie, jak nieudolnie, ale jednak podała w tabelce Pani Burmistrz.
    Jeśli policzymy wpływy za wodę i ścieki według nowych stawek – to już można szacować, o ile nastąpiło CENNIKOWE przegięcie.
    Dalej nie rozumiem tej większej ilości ścieków niż wody.
    Może Pan albo ktoś z radnych lub byłej władzy mi to objaśni.
    Przecież zwykły użytkownik (jeden z tych 1141, a może już z 1200?) – płaci za OPOMIAROWANĄ wodę i za równe jej ilości ścieków. Jeśli jest inaczej – to proszę o ROZJAŚNIENIE.

    Na portalu TV Garwolin niejaki @Strażnik_wartości zuważa, że 1 metr sześcienny ścieków będzie kosztował w Łaskarzewie 7,20 plus 2 zł z budżetu. To znaczy ponad 9 zł! Plus 3,33 zł metr sześć. wody.
    Czy to jest słuszne obliczenie, bo „z budżetu” miasta, to znaczy OD NAS WSZYSTKICH.
    Jak pójdzie do ELMARU, to na dziurawe chodniki zabraknie.
    Kolejne pytanie to o połączenie ścieków opadowych z sanitarnymi. Czy to prawda?
    Jeśli to prawda, to przy roku pełnym opadów – ELMAR zgarnie niezłą KASĘ od Miasta Łaskarzewa.
    W takiej sytuacji Pan Marczyński powinien dawać tysiące złotych na Msze o DESZCZ!
    Pozdrawiam.

  36. Mieszkaniec Łaskarzewa napisał(a):
    29 kwietnia 2012 godz. 18:34

    Biorąc pod uwagę, średni wzrost cen, za ścieki i za wodę, tylko 5 PLN na m3, mnożąc to przez wydajność oczyszczalni 800 m3 na dzień daje sumę 4000PLN dziennie. 4000PLN mnożąc przez liczbę 30 dni w miesiącu daje 120 000 PLN miesięcznie, a razy 12 (liczba miesięcy w roku) daje sumę 1 440 000 PLN rocznie. Przez pierwszy rok ta firma odrobi milion wkładu z około 50% zyskiem. Przez następne 14 lat, tylko na tej podwyżce firma zarobi około 20 milionów złotych. A to dopiero pierwsza podwyżka. Dlatego mam wielka prośbę, aby czytający ten wpis radni, którzy nie są bezradni w tej sprawie, zweryfikowali te dane, czy faktycznie tak jest, a jeżeli tak to skierowali sprawę do odpowiednich organów państwa (CBA, NIK) celem wyjaśnienia. Brawo pani Sopel. Z poważaniem, mieszkaniec Łaskarzewa.

  37. lokalny napisał(a):
    30 kwietnia 2012 godz. 09:51

    @Mieszkaniec Łaskarzewa!
    Mnie wyszło 1 500 000 zł nadwyżki wpływów nad kosztami Elmaru (brutto) rocznie.
    Przyjąłem jedyne opublikowane przez Red. Eryka dane zużycia za 2010 rok, nowe stawki i planowane koszty Elmaru (1 067 000 zł), co je Pani Burmistrz podała w Zał. 1 do uchwały, tej co nie przeszła. I słusznie że nie przeszła, bo coś za duża różnica jest.
    To są PUBLICZNE pieniądze, a Miasto nie jest jeszcze własnością Pani Burmistrz. Mieszkańcy i zarazem klienci Firmy ELMAR MUSZĄ zostać rzetelnie poinformowani o KOSZTACH.

  38. lokalny napisał(a):
    30 kwietnia 2012 godz. 18:34

    co to za Mecenas jest, który jeszcze przed wniesieniem sprawy do sadu już przewiduje 1 milion odszkodowania od Miasta dla Firmy ELMAR?
    Jeszcze nie ma sprawy, a ten Geniusz Prawa już przewiduje stratę Miasta. I to On przed Sądem miałby Łaskarzew reprezentować?
    Ludzie, komu płacicie pieniądze?
    I za co?
    On ma walczyć o interes MIASTA i jego mieszkańców i szukać prawnych rozwiązań korzystnych dla Miast, nie firmy ELMAR!

    Do tego Pani B u r m i s t r a mówi o jakichś pozyskanych środkach na inwestycje. Przecież to są KREDYTY, które trzeba spłacać a nie DAROWIZNY i inna manna z nieba.
    Dosyć ściemniania. Karty na stół.
    Niedługo Sesja absolutoryjna.
    Niech radni dokładnie sprawdzą zadłużenie miasta, zanim zagłosują.

  39. laska123 napisał(a):
    30 kwietnia 2012 godz. 18:56

    mam nowinkę pani burmistrz z nadania wprowadza nowego dyrektora do szkoły, Osoba ta nie ma szans na ponowny wybór ww Garwolinie. Oba konkursy były prawdopodobnie ustawione- tak aby sie nie odbyły.

  40. lokalny napisał(a):
    30 kwietnia 2012 godz. 19:02

    @laska123 – czyli niech się święci 1 maja!
    Widać, jak bardzo pomyliło się 1465 mieszkańców Łaskarzewa.
    Nie wszystko złoto co się świeci.
    Żal.
    Żal straconego czasu.

  41. Piccolo napisał(a):
    30 kwietnia 2012 godz. 23:26

    W kontekście tego co u nas się dzieje, informacja o uchwalonych stawkach w Żelechowie od 1 maja jest porażająca. Jeden z garwolinskich portali podaje, że od jutra w Żelechowie zapłacą 2 zł brutto za 1m sześcienny wody (nie zmieniono stawki z ubiegłego roku) plus 1zł z VAT miesięczny abonament od licznikia. Opłata za ścieki wzrosła o 40 groszy i będzie wynosić 3,40 zł z VAT. Jak to się ma do tego co nam władza chce zgotować? Na kilometr cuchnie tu szambem! Ktoś chce nabić kabzę kosztem mieszkańców Łaskarzewa.

  42. lokalny napisał(a):
    1 maja 2012 godz. 08:58

    @Picolo, bo w Żelechowie nie przywożą wody z Piaseczna i w powrotnym kursie (tymi samymi cysternami po 34 000 litrów) – nie wywożą tam łaskarzewskich ścieków.
    W takiej sytuacji i tak będzie w Łaskarzewie taniej, niż mogłoby być.
    A te 2 złote dopłaty do metra sześć ścieków to podobno na mycie tych cystern.
    Nie wiadomo tylko czy te 2 złote ma być netto, czy jeszcze dojdzie VAT.

  43. lokalny napisał(a):
    1 maja 2012 godz. 11:32

    Panowie @Marek i @XYZ zahaczają o standardy prawne podpisanej z ELMAREM umowy. Czy w jej tworzeniu brał udział Prawnik zatrudniany przez Miasto Łaskarzew?
    Czy to ta sama osoba, co już przewiduje PRZEGRANĄ w sądzie o 2 milony? 1 milion za włożone przez ELMAR od września 2011 r nakłady na modernizacje wodociągów (platynowe siatki filtrów?) i drugi za UTRACONE w nadchodzacych 10 latach ZYSKI.
    Czy tu nie zachodzi podejrzenie o pomieszanie reprezentowanych stron?
    Czy zatrudniony na umowę zlecenie Prawnik wie kogo ma reprezentować?
    O co tu naprawdę chodzi?
    Larry był szołmenem i załatwiaczem.
    Też niechętnie dzielił się wiedzą na temat kuchni ZAŁATWIANYCH spraw, ale raczej nie wpychał miasta do szamba i to na wiele lat do przodu. A tu na to się zanosi.
    Pozdrawiam wszystkich.

  44. Mikrus napisał(a):
    1 maja 2012 godz. 22:07

    Zamiast dyskutowac o sprawach,ktore wydaja sie naprawde niejasne,a glosy podejrzliwe/mysle ze nie bez podsawnie/,lepiej byloby zglosic do odpowiednich organow doniesienie o podejrzeniu dzialania ze szkoda dla spoleczenstwa miasta.Dziwie sie ze P.Burmistrz po takiej fali krytyki nie zorganizowala szerokiego spotkania ze spoleczenstwem i nie wyjasnila szczegolow zwiazanych z podpisana umowa.Trzeba miec zelazne nerwy,lub cos skrzetnie skrywanego, aby przez taki czas milczec.Zachidzi wiec pytanie co jest grane?A moze brak doswiadczenia i przyswiecajaca mysl-WYBRALISCIE MNIE TO JA TU RZADZE.Przeciez w wywiadach zapowiadala,ze przybyla jako szeryf.A szeryf ma nie ograniczona wladze.Tak,czy siak sprawe trzeba do konca wyjasnic.Czym predzej to lepiej.Dziwi mnie tez zatrudnienie/chyba bardzo doswiadczonego radce prawnego az ze Stoczka/chyba/bo przeciez w Laskarzewie i w poblizu nie ma prawnikow z uprawnieniami??

  45. laska123 napisał(a):
    2 maja 2012 godz. 15:13

    Zastanawiam się nad czymś takim- zużycie wody u mnie- 8 osób wynosi ok 180-200m. Jeeli miasto chce nam dołożyć 2 zeta do ściekow będzie to około 400zł. rocznie. Z tego co pamiętam w tej chwili nie płacimy aż tyle podatku od nieruchomości. Kto więc do mnie dołoży, a jeżeli już. to gdzie jakiekolwiek inwestycje. Myślałam,że jak facet przejmnie tą usługę zapłaci do kasy miasta jakieś sowite pieniądze, a tu nasz biedny Łaskarzew jeszcze łaskawie panu ma dopłacić. Może zaprośmy firmę z Żelechowa, bo to co się tu dzieje to komedia. Nawet Fredro nie wymyślił by takiej farsy!!!

  46. lokalny napisał(a):
    2 maja 2012 godz. 18:32

    @lalu123, nie zaglądasz na stronę Miasta Łaskarzew, a tam jest wszystko. Pod adresem: http://www.miasto.laskarzew.pl/index.php?id=19&lan=pl jest mowa o przetargu nieograniczonym na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości: 598322,00 PLN, a poniżej, o podobnym przetargu na kwotę: 123992,00 PLN.
    To było w grudniu 2011 roku.
    Można podejrzewać, że już wówczas WŁADZA Miasta pomyslała o Pani jakże czystej rodzinie.
    Te 720 000 PLN wystarczy na dopłatę do wszystkich ścieków miejskich, chociaż nie do końca kadencji PANI BURMISTRZ, który upłynie za 32 miesiące.
    Licząc 240 000 metrów sześć. ścieków rocznie, czyli 480 000 PLN, to konieczny będzie za rok i 4 miesiące kolejny kredyt.
    Na razie myjcie się państwo spokojnie.
    Pijcie do syta i na zapas.
    Wszystkiego najczystszego!

  47. laska123 napisał(a):
    2 maja 2012 godz. 22:31

    dzięki

  48. lokalny napisał(a):
    2 maja 2012 godz. 23:00

    @Mikrus!
    Brawo, obudziłes się w końcu ze snu zimowego!
    Gratulacje i najlepsze życzenia z okazji Święta 3-go maja!
    Jutrzejszego Święta Konstytucji 3 maja i Najświętszej Marii Panny!
    Czy masz jeszcze wodę w kranie?
    Czy wiesz ile za tą wygodę zapłacisz i dlaczego tak dużo?
    Piszesz: „lepiej byloby zglosic do odpowiednich organow doniesienie o podejrzeniu dzialania ze szkoda dla spoleczenstwa miasta”.
    O czym Ty Mikrus gadasz?
    Jaka szkoda, jakie podejrzenie?
    Do jakich organów?
    To legalnie wybrana przez 1465 mieszkańców w 2010 roku Pani Burmistrz jako uprawniona WŁADZA Miasta Łaskarzewa podpisała 19 września 2011 roku, za zgodą Rady Miasta Łaskarzewa z kwietnia 2011 o DZIERŻAWIE NIERUCHOMOŚCI NA OKRES DŁUŻSZY NIŻ 3 LATA (wynik głosowania: 6-za, 1 przeciw, 8 – wstrzynało się) – umowę z Firmą ELMAR z Piaseczna na wydzierżawienie tej firmie CAŁEJ MIEJSKIEJ infrastruktury wodno-kanalizacyjnej miasta.
    Zrobiono to na lat 10 albo 15, co nie jest do końca jasne i pewne, bo były jakieś zawirowania w papierach w Urzędzie Miasta Łaskarzewa.
    Koniec i kropka.
    Wszystko jest legalne i zgodnie z obowiązującym prawem,
    a „Umowa …” do przeczytania na stronach Naszych Spraw.
    Nic nie da się juz zrobić.
    Jedynie radni mogą nie podjąć uchwały o wprowadzeniu nowego cennika.
    Dziś upływa termin WEZWANIA firmy ELMAR.
    Zobaczymy, czy po północy nadal będzie płynąć woda w kranach.
    Straszne.
    A co będzie rankiem?
    Nie chcę myśleć – co wieczorem …
    A 4 maja to chyba jakaś PACYFIKACJA nastąpi w Mieście Łaskarzewie.
    Ja na Twoim miejscu Mikrus, to już bym uciekał do lasu.
    Dobranoc.
    P.S.
    Tylko GPS-a nie zapomnij, żebyś nie pobłądził …
    Jakby co to ustaw sobie na GPS-ie trasę do Żelechowa.
    Tam jest nadal tania woda i ścieki.

Jakość powietrza

Kalendarz

kwiecień 2012
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Archiwum artykułów