Nasze pielgrzymowanie

wilno-2011-wycieczkaZamiłowanie do jazdy na rowerze (nie powiem, że miłość) oraz wiara, zmotywowały nas aby zrealizować marzenia, o których rozmawialiśmy wiele razy podczas wypadów rowerowych po terenie i okolicach Łaskarzewa oraz podczas pielgrzymek rowerowych do Częstochowy.

wilno-2011-planMarzeniem naszym był wyjazd rowerowy do Wilna aby pokłonić się przed obliczem Pani Ostrobramskiej. To, co do tej pory nam się nie udawało postanowiliśmy zrealizować w długi majowy weekend 2011r. 30 kwietnia w godzinach rannych w grupie 9-osobowej wyruszyliśmy z rynku w Łaskarzewie. Rowery zapakowaliśmy na przyczepkę samochodową i wyruszyliśmy w kierunku granicy z Litwą.

wilno-2011-granicaNa nocleg zatrzymaliśmy się w gospodarstwie agroturystycznym w wiosce Poćkuny w odległości 10km od granicy. Następnego dnia rano rowerami wyruszyliśmy w kierunku Wilna. Pogoda była piękna. Chociaż było chłodno, to słońce przyświecało nam całą drogę. Ogromnym zaskoczeniem dla nas było ukształtowanie terenu. Z przyjemnością zjeżdżało się z górek, ale najpierw trzeba było się na nie wspiąć, co na początku sezonu rowerowego było nie lada wyczynem.wilno-2011-Troki Na nocleg zatrzymaliśmy się w Jowariszkach obok słynnego miasteczka Troki. W Trokach mieliśmy przyjemność zapoznać się z kuchnią karaimską i skosztować tych przepysznych potraw, oraz zwiedzić słynny zamek, który znajduje się na środku jeziora a zbudowany jest na wzór zamku krzyżackiego w Malborku.

Wilno 2011 - Cmentarz Na Rossie2 maja – ze względu na duże natężenie ruchu na drogach i prowadzone remonty dróg – samochodem pojechaliśmy do Wilna, gdzie czekała Pani przewodnik. Zwiedzanie Wilna rozpoczęliśmy od polskiego Cmentarza na Rossie,Wilno 2011- Matka i Serce Syna gdzie pochowana jest matka Marszałka Józefa Piłsudskiego i jego serce oraz gdzie znajdują się groby znamienitych córek i synów polskiego narodu.Wilno 2011 - Grobowiec Lelewela Później udaliśmy się do kaplicy, w której znajduje się obraz Matki Boskiej Ostrobramskiej – celu naszej pielgrzymki. Każde z nas jechało z różnymi intencjami a było za co dziękować ponieważ pielgrzymka nasza zbiegła się z beatyfikacja naszego Ukochanego Rodaka Papieża Jana Pawła II.

Wilno 2011 - Ostra BramaZe względu na ograniczony czas, Pani przewodnik skupiła się na pokazaniu nam najpiękniejszych perełek Wilna oraz świadectw kultury polskiej na Kresach Wschodnich.Wilno 2011 - MB Ostrobramska Mieliśmy przyjemność zwiedzić zabytki kultury chrześcijańskiej: kościoły pod wezwaniem św. Piotra i Pawła, św. Teresy, św. Anny oraz kościół Ducha Świętego gdzie znajduje się kopia obrazu Jezusa Miłosiernego. Oryginał tego obrazu namalowanego przez E. Kazimirowskiego wg osobistych wskazówek św. Faustyny w roku 1934 znajduje się w kościele św. Trójcy.Wilno 2011 - Wilno (a) Zwiedzanie Wilna pozostawiło w naszej pamięci niezapomniane wrażenia i rozbudziło chęć powrotu i dłuższego pobytu w tym mieście tak nasyconym polskością. 3 maja rano pomimo dużego chłodu (było tylko 2°C) wyruszyliśmy rowerami w drogę powrotną do granicy.

Wilno 2011 - wycieczka2W Pielgrzymce rowerowej do Wilna uczestniczyli: Kinga Włodarczyk wraz z mężem Jarosławem, Łukasz Janisiewicz, Marian Kałczyński, Paweł Włodarczyk, Jakub Błachnio, Kazimierz Kondej, Zbigniew Bożek oraz przedsiębiorca z Łaskarzewa, Pan Mirosław Włodarczyk, któremu wszyscy uczestnicy tej duchowo-patriotycznej pielgrzymki składają serdeczne podziękowania za zorganizowanie i poprowadzenie tego wyjazdu.

PS. planowane są kolejne wyprawy rowerowe. Wszystkich chętnych zapraszam i zachęcam do czynnego, zdrowego spędzania wolnego czasu!

Zbigniew Bożek

Wilno 2011 - Cmentarz AK
Wilno 2011 - Wilno (b)
Wilno 2011 - Wilno (c)
Wilno 2011 - Wilno (d)
Wilno 2011 - Wilno (e)
Wilno 2011 - Wilno (f)

Tagi: , , ,

Jeden komentarz do “Nasze pielgrzymowanie”

1. Kutron napisał(a):
    22 stycznia 2012 godz. 11:41

Bardzo przyjemna sprawa !!!! Dobrze wiedzieć że i u Nas są tacy zapaleńcy dwóch kółek. 🙂