Nasze rowerowe pielgrzymowanie

Częstochowa 3Kodeń, Wola Gułowska, Częstochowa

Tegoroczny sezon wyjazdów rowerowych już za nami, czas na podsumowanie i planowanie wycieczek na przyszły rok.

Kodeń

Nasz wyjazd rowerami do Kodnia rozpoczęliśmy w niedzielę 3 lipca rano. W związku z dużymi opadami deszczu, rowery zapakowaliśmy na samochód i podjechaliśmy nim do Wisznic. Następnie rowerami ruszyliśmy do Sanktuarium w Kodniu. Pogoda nas nie rozpieszczała, jechaliśmy w strugach deszczu. Przemoknięci, zmęczeni dotarliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Kodeńskiej gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Św. Kodeń szykował się do obchodów 500-lecia nadania praw miejskich. Z Kodnia udaliśmy się rowerami do Kostomłotów gdzie znajduje się Cerkiew pw. Św Nikity Męczennika. Jest to kościół katolicki obrządku bizantyjsko-słowiańskiego. Od 1998r. świątynia ma status Sanktuarium Unitów Podlaskich. Działa tam również Centrum Ekumeniczne prowadzące rekolekcje dla wyznawców różnych odłamów chrześcijaństwa. Z Kostomłotów udaliśmy się w drogę powrotną do domu. W wyjeździe uczestniczyli: Kazimierz Kondej, Marian Kałczyński, Andrzej Szwonder, Mirosław Włodarczyk i Zbigniew Bożek.

Kostomłoty

Wola Gułowska

10-go lipca przy pięknej i słonecznej pogodzie udaliśmy się rowerami do Woli Gułowskiej, gdzie znajduje się Sanktuarium Maryjne oraz muzeum ostatniej bitwy 1939r. Po dotarciu na miejsce i uczestniczeniu we Mszy św. rozpoczęliśmy zwiedzanie kościoła NMP i zespołu klasztornego OO Karmelitów ufundowanego przez Ludwika Krasińskiego, ówczesnego dziedzica w 1633r. W kościele NMP znajduje się cudami słynący obraz Najświętszej Maryi Panny, koronowany w 1982r. przez Abp Józefa Glempa koronami papieskimi oraz kopia obrazu Madonny z Białynicz. W Woli Gułowskiej znajduje się również Sanktuarium Unitów Podlaskich i żołnierzy września 1939r. oraz Muzeum Czynu Bojowego Kleberczyków a także wiele innych zabytków godnych polecenia. W promieniach gorącego letniego słońca, troszkę zmęczeni udaliśmy się w drogę powrotną do Łaskarzewa. W wyjeździe wzięli udział: Marian Kałczyński, Kazimierz Kondej, Mirosław Włodarczyk i Zbigniew Bożek.

Wola Gułowska 2

Częstochowa

XIII Pielgrzymka Rowerowa do Częstochowy rozpoczęła się 11-go sierpnia po uroczystej Mszy św. Na pielgrzymi szlak wyruszyło 23 pielgrzymów z najstarszym Kazimierzem Kondejem i najmłodszą 4,5-letnią Zosią Włodarczyk, która mimo młodego wieku dzielnie znosiła trudy pielgrzymki wieziona na rowerze przez swoich rodziców. Po uroczystym błogosławieństwem udzielonym nam przez Księdza Proboszcza Edmunda Szarka, pożegnaniu przez najbliższych i mieszkańców Łaskarzewa wyruszyliśmy na pielgrzymi szlak. Pogoda była piękna, co sprzyjało spokojnej jeździe. Do Częstochowy dotarliśmy następnego dnia wieczorem, zmęczeni ale szczęśliwi. Po odpoczynku wraz z grupą Pielgrzymki Pieszej 9b udaliśmy się do Klasztoru by pokłonić się przed cudownym obrazem, podziękować za otrzymane łaski i prosić Matkę Bożą o dalszą opiekę. 14-go sierpnia po Mszy św. odprawionej na Błoniach przez Biskupa Piotra Liberę udaliśmy się w drogę powrotną do naszych rodzin. Osobą odpowiedzialną za zorganizowanie tegorocznej Pielgrzymki była pani Kinga Włodarczyk, której pomagał pan Andrzej Szwonder, 10-krotny uczestnik Pielgrzymek Rowerowych do Częstochowy.

Uczestnicy XIII Pielgrzymki Rowerowej do Częstochowy składają serdeczne podziękowania na ręce pana Mirosława Włodarczyka za udostępnienie samochodu do przewozu naszego bagażu.

Częstochowa 2

Zbigniew Bożek
/artykuł pochodzi z „Biuletynu Informacyjnego Klubu Radnych”, wersja prezentowana na naszym portalu zawiera niewielkie korekty i więcej zdjęć/